tirsdag 25. januar 2011

kosekveld



ah, for en deilig tirsdagskveld,
Emily sovna på to minutter, Erik dro for å vaske
klær både på roa og jaren
Vaskemaskinen er fortsatt ødelagt, jeg får vel ringe
repratør i morgen da.. (IGJEN! >.<)

og jeg sitter her å koser meg en kald boks bonaqua
og momler i meg kringle fra lørdag *nom nom*


yumsy <3


Hadde dobbel kjøretime i dag,
og det gikk ikke så værst! =)
Øvde på bakkestart, rundkjøringer og rygging.
Trine syntes det gikk veldig bra, så nå har jeg en uke
på meg til å øve på et par ting før jeg har ny time
neste torsdag
Skal ha med Emily da =)

Ellers så fikk jeg denne i posten i dag da, fra Ebay


Smaker helt ubeskrivelig HØGG
men om det funker så er det jo verdt det.
Prøver å kutte ned litt på flaskene om dagen,
nå som hun får grønnsaksmos/fruktmos til lunsj,
og grøt til kvelds, så skal det være mulig for meg å
øke produksjonen såpass at hun får bare pupp innimellom der,
eventuelt en flaske om kvelden da, det er jo greit nok.




Må bare vise dere disse skikkelig kule ullsokkene
Emily fikk av en venninne av svigermor.
Digger sånne farger! =)


Hatt en liten pause nå fra tannevondten virker det som
(og jeg innbiller meg en liten skarp kant der inne,
uten at jeg tørr å si det for sikkert)
mens i dag har hun gnagd på alt mulig igjen, så ikke vet jeg...
hun ELSKER i allefall sjiraffen sin Sophie


som hun fikk i posten på torsdag
Den er god å bite på den, også så lett å holde a gitt =D


I morgen er planen å ta en trilletur til Kiwi,
for hadde tenkt å ta med pengene fra navnefesten og
skaffe Emily en egen konto =)
Også fikse fasttrekk fra både meg og Erik sin konto til
hennes hver måned.

Noen forslag på hvor mye er sånn passe
å sette inn på hennes sparekonto?? =/

for jeg aner liksom ikke...
tipper de i banken blir glade for å få meg på besøk =p
haha

Ellers så håper jeg Erik ikke er alt for seint
hjemme så jeg kan kjøre til Gran og bytte
fablerservise, og kjøpe nye bandasjer.
Ja, for jeg bruker jo fortsatt bandasjer =(
*håpe legen ringer snart*


Jeg venter nå på TO pakker i posten
en smokkesnor fra rockmybaby og en pakke fra
nøstebarn...
Sistnevnte gleder jeg meg sånn til at jeg har helt
vondt i magen!!!! =D

men nei, jeg sier ikke hva det er....





2 kommentarer:

  1. veit ikke hva som er passe beløp - her sparer vi halve foreldrepengesummen - altså i overkant av 400 kr i mnd. MEN anbefaler deg å opprette konto i ditt navn. Søskenbarnet mitt har en konto i sitt navn han ikke fikk tilgang på før han ble 18 med MASSE penger på, dette resulterte i at han ikke fikk stipend og at han fikk masse baksmell på skatten hvert år. hvis beløpet tipper 75 000 tar overformynderiet over ansvaret for kontoen og om dere vil gjøre uttak da må dere søke om tillatelse. Så det enkleste er å selv påta seg skatte "problemene" med en sparekonto og slik også kontrollere når ungen får pengene. Er vel ikke alltid så lurt å gi en 18 åring tilgang på masse penger, kanskje lurere når de er 2 og litt mer reflektert. (han søskenbarnet mitt kjøpte seg en helt ny bmw til 400 000 kr på 18 årsdagen, og kjørte den i grøfta to uker senere...VELDIG SMART...not) og så kan man jo også opprette en BSU konto når ungen blir 15 år, og overføre litt og litt over i barnets navn, slik at pengene står på henne, men at hun ikke har mulighet til å bruke dem på annet enn bolig. Ja...hehe, det var min mening...eller tankespinning

    SvarSlett
  2. Takk for masse gode råd, snupp!
    Masse jeg ikke har tenkt så veldig over.

    Da blir det en ekstra sparekonto i MITT navn :)

    SvarSlett