fredag 7. januar 2011

Borte fra Emily



I dag satte jeg meg på toget og
tok en oslo tur alene for første gang
siden snupp kom til verden

litt godt - litt vondt
men når Erik ringte meg for å
fortelle at de spiste grøt og jeg hørte
ei som lo i bakgrunnen ble jeg glad =)
så tenkte jeg vel egentlig ikke så mye på det lenger

Erik er en kjempeflink pappa,
så det er ikke noe å bekymre seg for liksom.

Jeg skulle ikke tussle i by'n aleine da,
skulle møte Wera og Adrian

planen var å shoppe til seg selv,
men sånn blir det jo ALDRI
*sukk*

dessuten når man går med en 3åring
så er det jo sånn at man må innom lekebutikken
og i hvertfall ikke kan stå i en klesbutikk mere enn
5 minutter max

Noe av det som stod på listen min fikk jeg gjort da


Fikk blant annet kjøpt babysåpe fra bodyshop
siden Ingvild snakka om den nye babyserien dems
på bloggen sin

Greia med bodyshop og at jeg elsker produktene dems er
at de faktisk har VERDIER som å

Støtte Solidarisk Handel
Forsvare menneskerettighetene
Beskytte planeten vår 
og de er
I mot testing av dyr

only the best for my beautiful baby <3



Jeg bruker håndklær på stellebordet og det går
vel noen i vasken hver dag da det ofte blir litt
søl da, for å si det pent

og jeg digger at Nille har denne fine kurven med
fire håndkler til bare 98,- kr
Det er kjempebillig for da jeg var på Kid i dag
var det billigste jeg fant 39,- for et håndkle i den størrelsen



men det jeg fant der derimot var disse

Og de trengte jo jeg og Erik
*smelt*


Jeg har tenker bare mer og mer
i det siste på ØKOLOGISKE produkter

min kjære Elisabeth og jeg prata så vidt
om det og hun ga meg linken til VG serien
"Koth på jordet"

Emily får HIPP morsmelkerstatning som er økologisk,
og jeg kommer til å kjøpe HIPP glassene og når hun skal
få middagsmat og sånn.
Grøten til HIPP skal jeg også kjøpe etterhvert

Grøten hun får nå er også økologisk, den er kjøpt på helsekosten.


Kjenner samvittigheten gnager litt spesielt
over alt babyutstyr som jeg sikkert kunne ha kjøpt brukt,
at jeg ikke ga tøybleier en sjangs,
og ingen av babyklærne vi har er økologiske
(det finnes det nemelig mye av) og at vi har mye som
ikke er brukt.

Det jeg har funnet ut i hvertfall er at vi snart kan rydde
opp litt og finne ut av hva vi bruker/trenger og legge ut på finn
Jeg skal i hvertfall ikke være et miljøsvin å bare kaste ting.

Jada, jeg skal så klart beholde mye og pakke det ned til en
"eventuel nestemann"

For dere andre som er interessert i ha en "grønn baby"
denne siden er det mye fint på =)



Jeg måtte gå inn og kysse henne i panna da når jeg kom
hjem - lille 3 måneder, 3 uker og 3 dager gamle bebbisen min!
*hjertesukk*
flirer seg i hjæl etter en god dupp på dagen idag!


Dette er da forresten den rosa ulldressen de selger på cubus
(har den i blå, grå og hvit også tror jeg)

og den er bare så best!
Dette er størrelse 74/80 - den er helt klart stor til
henne, men heller det så hun kan bruke den en god stund til
Den koster ganske mye, 250 kr

Snakker om klær og penger,
farmor ringte meg i dag og sa at hun hadde
funnet resten av julegaven til Emily, den hadde bare ikke
kommet seg i gaveposen.
Gavekort på 1000 kr (oh my god) på Lindex!!
hjelpes, den dama er sprø, Emily fikk jo 500 kr og
et helt nydelig barneservise

kjente fabler - Bæ, bæ lille lam


Sånn egentlig hadde jeg skrevet bæretøy på
ønskelista til navnefesten, men så begynte jeg å
bli litt redd for at noen skulle kjøpe babybjørn
(for vi vet alle hvor mye pes den har fått for at den ikke er bra)
og det vi begge vil ha er jo en Manduca, og den finnes ikke
i butikker - bare på internett

Så begynte jeg å tenke på hva sannsynligheten for
at noen skulle bestille det fra nettet
(og den koster jo 1000 kr)
så det måtte jo ha blitt ha besteforeldre/oldeforeldre
i såfall som gir så dyr gave

Også trenger vi det så sårt, jeg har trengt så lenge
nå og blir snart sprø av å bære henne i bilsete
(au, stakkars armene og skuldrene mine)
og det er ikke alle turer vi gidder å ha med vogn,
for noen ganger er det mere pes enn det er kjekt.

Så jeg snakka med Erik om det, har fjerna den fra
ønskelista, og OM noen skulle ha kjøpt en babybjørn til oss
så regner jeg med at de har beholdt kvitteringa og
det kan byttes til noe annet.

Så nå sitter vi bare å snakker om hvor fantastisk
livet skal bli når Manduca'en vår kommer til oss <3




Lover herved å ikke kjøpe noe som står
på ønskelista

tilgi oss


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar