mandag 17. januar 2011

Jeg stresser ikke...




jeg koser med forberedelsene og
listene mine

Jeg har alltid vært rolig av meg som en person,
og syntes det blir veldig slitsomt når folk rundt meg
stresser og styrer.

Lurer på hvor ofte jeg sier til Erik
"det ordner seg" og smiler
Sånn har det alltid vært, han er litt mere den
stressa typen, men syntes han har blitt mye bedre
på den tiden vi har vært sammen.

I dag har jeg bestilt rosa og hvite roser,
og snille svigermor skal hente de for meg
når hun kommer nedover til Harestua på fredag.

også hadde jeg tenkt til å lage sjokoladekake selv
egentlig, men fant ut at jeg ikke orker stresse med det (=p)
så bestilte en stor langpanne fra Lunner Rådhus
Den kaka er jo SÅ GOD, og veldig billig - så hvorfor ikke.
Trengte en litt stor kake og, og det var visst 48 biter på den,
så det er jo perfekt!

Den lages som oftes med kokos, men jeg spurte pent om
fargestrø og det fikk jeg

(hører Ingvild sier sprinkle sprinkle *intern*)


Ellers i dag så har jeg ordnet antrekk nummer to da,
vasket det som var nytt og lagt det i en pose så det er klart.
Skal høre med Erik når han kommer hjem om han kan
stikke innom mamma å hente roastbiffen, for den må jo tine
et døgn før jeg skal langsteke den - og deretter skjære den opp.

Tror vi tar handleturen på torsdag

brød, lefser, rømme, rødløk, agurk og tomat, smør
*mumler for seg selv*


Emily kaver noe fælt rundt på
lekematta om dagen, og hun er sjelden å finne
der jeg la henne sist


hæ? jeg er da ikke langt utenfor lekematta mi mamma

'
eller, hehehehehee - okaaay da, jeg har åla meg hit mens du
kokte flasker

Søta.

Jeg brukte nesten en time i går på bordplassering da,
og må vel si at jeg er stolt av resultatet!
Da fikk jeg det langbordet jeg ville ha med Emily's
nærmeste (oss, besteforeldre, tanter, fetter og besteforeldre)
og et midtbord med venner og de yngste gjestene,
og så litt godt og blanda på de to andre, men en litt kul vri
med damene ved siden av hverandre, og mennene ved siden av hverandre.

Erik og jeg var enige om at det viktigste var at folk satt sånn at
de hadde noen å snakke med og noen de kjente.
En veit jo selv hvor kleint og kjipt det er når man blir plassert sammen
med bare ukjente.
Alle får muligheten til å snakke sammen til kaffe og kaker og uannsett! =)


og ser du hvilken form bordene lager?

en

E

syntes det var litt kult også
hihi

_______________________________________


Jeg elsker barnelatter
og så klart min datter's aller mest <3





Middagen i dag ble aspargessuppe
og det er noe av det beste jeg vet!
mmmmm



Erik reiste nettopp av gårde for å lakke smokkene
med et nytt strøk sammen med faren sin,
og jeg skal rydde denne rotete leiligheten og
ta en varm og god dusj!

Etter at jeg hadde lagt Emily
lå hun å pratet med seg selv nesten en halvtime
før hun sovna



gammel video - men det er sånn hun ligger da,
og man hører det i hele leiligheten


Hun er så herlig, lille skravlehøna mi
Det er kanskje sant som mamma sier da,
at som liten skravla jeg høl i huet hennes
Fint at Emily har arvet både sterk personlighet og
en forkjærlighet for å skravle da
heh.


Gleder meg til i morgen,
har nemelig en kaffe mocca date med Ingvild på gran.
<3

besteste bestevennen min

1 kommentar:

  1. Du skulle vært med på den IF reklamen du da snuppa: rolig.. det ordner seg :) Jeg er litt stressa type egentlig.. hehe.. Emily er til å spise opp! Lille herlige blide ungen <3

    SvarSlett