torsdag 2. desember 2010

1.desember



ENDELIG 1.DESEMBER
=D

For en dag...
Et visst sovedyr bestemte seg for å IKKE sove..
i det.... hele tatt... HELE dagen O.O

åh herregud, en ting er å sove litt mindre,
det er helt greit.. men å ikke sove i det hele tatt O.o

Ungen har vært rød i øya i hele dag liksom

hvorfor emmis? du er jo så vakker når du sover =p


men hun skulle absolutt ikke sove, uannsett hvor
mett hun var, eller hvor tørr og god bleie hun hadde,
uannsett om hun satt godt pakket inn i vippestolen sin
og ble vippa i 40 minutter
*senebetennelse i foten sin*

tror kanskje hun har hatt 4 powernaps på 10-15 minutter,
thats it!

Men når det ble natta, og et kveldsbad, da sovna hun tvert
og det er da fortsatt stille... Sovna så tidlig som 19.00,
så da er hun faktisk på femte timen sin nå...

Slenger inn et bilde av soverommet da,
selv om det er det eneste rommet i leiligheten som ikke er
innreda ferdig enda vi flytta inn for to år siden =p
Ikke har vi bestemt oss for hva slags stil vi skal ha der inne engang,
så det er ganske så ... kjedelig.
Men... veggfolie.no eller noe sånt skal nok bidra litt til det rommet
over nyttår, helt klart! *glede seg*


Vi feira 1.desember med å lage julemat vi!

Ribbe, medisterkaker, julepølse,
poteter, surkål, brun saus OG tyttebærsyltetøy
*peeewh*

med et glass rødt

og når man ammer vil det si julebrus, ikke vin
vin = alt for mye planlegging
og ikke liker jeg rødvin heller, bare hvit, så..

________

Lovte jo å vise frem litt bilder av leiligheten når
det ble 1.desember, men når jeg først begynte å pynte
innså jeg at jeg ikke hadde så mye av den pynten jeg ville ha,
så det blir nok en liten handetur før jeg er ferdig.
Men litt av pynten kan jeg jo vise frem da =)

engelen jeg fikk av mamma <3

glassenglene mine som jeg har fått av kollegaer <3

Ramma jeg fikk av Bente i julegave da jeg jobbet i
Harestua Barnehage, den må alltid frem =)

Pappas arvede reinsdyr som jeg elsker.
Neste år lover jeg å prøve å fikse jenta som er litt sliten
etter mange år stakkars =(

Kjøkkenet er jeg fornøyd med da, det anser jeg som ferdigpyntet =)



____________________

kveldsmat ble litt rester fra middagen
i deilige hjemmelagde lefser som vi har fått av svigermor =D






Som vi forresten hadde besøk av i går,
på kaffe og kake.
Kjempekoselig sett bort i fra at verken jeg eller Emily
hadde helt dagen vår i går, og at jeg klarte å sovne da jeg la
Emily for kvelden =/


I morgen er planen å ordne dette klesskapet mitt,
og Erik skulle pakke inn julegaver -
og sånn ellers skal vi bare kose oss inne hele dagen,
siden det er bikkjekaldt ute =/



2 kommentarer:

  1. Ble bakt lefse her i gården i går også, svigermor baker så gode lefser så nå skal vi kose oss. Du hadde våken shnuppe i går, jeg har hatt våken prins i hele natt. Er så sår og hoven under øya at jeg vet ikke om jeg kan kjøre å levere Emil i barnehagen engang, ZZZzzzzZzZzZ.. Hun er bare så nydelig assa.

    SvarSlett
  2. Hjemmmelagde lefser er så utrolig godt,
    det kan ikke sammenlignes med ferdigkjøpte!
    Takk gud for svigemødre som kan sånt ;)

    Var helt gåen etter dagen i går,
    men heldigvis sov hun bra i natt!

    hihi, takk for det :)
    guttene dine er så nydelige, kommer helt klart
    til å stemme det herlige bildet av deg og lillegutt i ukens bildekonkurranse <3

    Det var jo så fint! =D

    SvarSlett