fredag 10. desember 2010

på besøk i moreneveien...



 

For å hilse på lillegutt som er 6 måneder i dag!
hurra for Lars Emil <3

Han var kanskje ikke akkurat begeistret for
seint besøk, etter en lang halvtårsdag,
og vår lille Emily var vel ikke akkurat i sitt beste
humør da hun bare har tatt 10 minutters dupper i hele dag.
Derfor kjørte vi rundt omkring før vi dro til Ingvild og Olav
så hun skulle få en dupp på minst en halvtime da.
Og det ble bare med den halvtimen for da bilstolen traff
gulvet så spratt øya opp...
*sukk*

Heldigvis har Lars Emil en fin vippestol som hun fikk låne,
og da var det okay å være på besøk allikevel... hehe, trøtta.

og når vi skal bort må vi pynte oss
babyrocker

også må vi kle på oss godt når vi skal ut i kulda
*elsker lua bekki lagde til oss*


Når vi kom hjem ble det bare litt mammakos og et bleieskift før
hun fikk på pysjen sin, og tok natta.
Hun er så herlig når hun smiler til meg, dytter inn smokken selv
og lukker øya når hun treffer madrassen (les: lammeskinnet)

Da er det nesten så jeg ikke får meg selv til å gå ut av rommet,
men bare vil stå der å se på den vakre øyenstenen min for alltid

Jeg og Erik slengte oss rundt og lagde fredagskosemiddag sammen.
Elsker å lage mat sammen, åtte ganger koseligere enn å lage alene.
Og på menyen stod noe vi aldri har spist før...

nemelig Cannelloni

koke lasagneplater i lettsaltet vann med olje
i 5 minutter

stek kjøttdeig, i vårt tilfelle sopp, og bland inn snøfrisk og spinat


fyll platene og rull de sammen - strø over ost

den orginale oppskriften er

  • 400 g kjøttdeig av svin
  • 1 stk rødløk
  • 150 g frisk spinat
  • 1 båt hvitløk
  • 100 g magerost
  • 2 ss revet parmesan
  • 1 ss margarin til steking
  • 1 ts salt
  • ½ ts pepper
  • 6 stk lasagneplater

    men jeg kan ikke spise rødløk eller hvitløk, så tok i fersk sopp i stedet.

    og her er det ferdige resultatet


    Så nå er vi gode og mette, resten av fredagskvelden skal tilbringes
    i sofaen med tv glaning.
  • Jeg ELSKER forresten isteen som kaffemaskinen lager
    (det var en merkelig settning...)
    putte masse isbiter oppi, inn med kapsel,
    dra i spaken...
    og vips.. herlig iste med det deiligste skummet du kan tenke deg
     
     
     

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar