mandag 13. desember 2010

Økologiske saker er digg...




En liten pike våknet
og ville ligge å kose på mamma sin mage i dagtidlig.
Deilig morgenstund, bare ligge sånn å kose.
Og pappa fikk det han ønsket seg,
en bæsjebleie på mårran *hihi*
Hun hadde nemelig kjempe magevondt i går,
og gråt i timesvis ='(

Og alt er den dumme NAN morsmelkerstatninga sin skyld.
Fordi de har nemelig sluttet å produsere småfolk sin.
Fy søren, så irriterende!


tv slaven min fikk lov til å se 5 minutter barnetv på
mårran i dag, og gjett om hun digga det... oh lord

 

mens resten av dagen gikk med til å lese bok
med mamma'n sin og øve seg på å reise seg opp når hun sitter
på fanget, jenta kan snart sitte hun =D
og så klart, leke under babygymmen sin!

og se hva vi har lagt vår elsk på...

rangle med fine kuler inni! oooh!



På stellebordet var det en gladjente som
tøysa med mamma'n sin og tok tak i bleia.
Den skulle nemelig hun ha, ikke jeg.
Og den skulle smakes på!





så siden NAN er noe dritt, og småfolk er borte
så ble det HIPP morsmelkerstatning til å ha i bakhånd

hun fikk smake i kveld, og tror du ikke hun sluka
ned en helt vill mengde a??

Hun spiste nok mere hun hadde plass til, hehe,
for det kom opp en god del.
Og hun sov nesten halvannen time når flaska var tom.
Ikke noe særlig god og mett.


Dette var digg tydligvis

 

_____________________________________________

Tiden går så fort... og



og vi skal til drammen sykehus å sjekke det
perfekte hjertet ditt <3

mamma gleder seg til å høre at du er helt frisk


7 kommentarer:

  1. Det virker veldig koselig å ha baby :)

    Det er forresten synd at jeg bare kan kommentere og legge igjen link til min gamle blogg. Hehe.

    SvarSlett
  2. Det er kjempekoselig :)

    Har jo alltid gleda meg til å bli mamma,
    men at det var så fantastisk det ante jeg virkelig ikke. Og enda jeg som har en jobb
    som går ut på å bare leke og kose med barn dagen lang.

    SvarSlett
  3. Synd at de har slutta med småfolk, for snuppa mi tålte den ganske bra. Av Collett og Nan gulper hun veldig.
    Men bruker det som heter Semper, og den virker veldig bra for Henne :) Gulper veldig minimalt av det og ingen magevondt :)

    Håper Hippen funker for dere :)

    SvarSlett
  4. Herlighet den tulla di er flink til å holde seg oppe! Linnea Elise blir så sinna ho! Er ikke mulig å få ho til å ligge på magen uten at det ender i at ho blir sinna ;/ Vet ikke riktig hva jeg skal finne på for at ho skal like det jeg?? HAr du noen tips til meg kanskje?? Hun bør jo snart lære seg det :/

    SvarSlett
  5. Ja, hun er skikkelig sterk =)
    men alltså, det hun fra fødselen av dag, husk hun var en stor jente, Linnea Elise var jo en liten vakker skatt <3

    men som tips, jeg la meg alltid ned forann henne i begynnelsen da hun lå på magen sånn at hun så meg.

    Andre ting er ha leker de kan smake på og hvile hodet på (en myk bamseleke for eksempel)

    også er det så klart å bare gjøre det igjen, og igjen og igjen. Flere ganger om dagen.
    Blir hun veldig sint, så ta en pause, og prøv igjen en time senere.

    Til slutt vil nok like det, når hun føler at hun orker å holde hodet oppe, og oppdager hvor gøy det er å ligge sånn å hvile på armene =)

    SvarSlett
  6. Åhhhhh takk for gode råd snuppa!! Skal forsøke og forsøke og forsøke igjen. Helsesøster MÅTTE jo selvfølgelig prøve i dag og se, selv om jeg sa hun ble sinna. OG gjett om ho ble! Skal si helsesøster fikk fart på seg å snu ho tilbake igjen ja :D Eneste sted ho synes det er litt greit, er faktisk i senga. Men men, ho klarer det vel til slutt! Får ta tida til hjelp også :)

    SvarSlett
  7. hihi, syntes jeg ser det, min tulle er sånn som ABSOLUTT sier i fra om det er noe hun ikke liker - og hun kan rope høyt alltså ;D

    Ja, får bare trene, og plutselig så syntes hun det er OK =)

    SvarSlett