onsdag 8. desember 2010

Kjøpt noe til meg selv =O




Ja, det er jaggu en god stund siden sist.
Sånn blir det når man har baby, man setter de
selvfølgelig fremfor seg selv, og har man penger til overs
er det de som får klær/leker/utstyr

Snakker om utstyr, den etterlengtede dingsebomsen vår
kom i posten i dag, og vi hadde jo så klart ikke tenkt
over at den kom fra englad og hadde annderledes stikkkontakt
enn det vi har i norge... *sukk*

men du veit... Når du har en handymann som det jeg har <3
så er sånt aldri noe problem, Erik fiksa det han vettu.
Forrige dagen streika den elektriske pumpa mi, og den som
skrudde opp hele greia og mekka en halvtime det var han.
Nå er den god som ny =)

uannsett... her er dingsebomsen


Varmer opp morsmelk og barnegrøt/annen barnemat til
37 grader skånsomt for å bevare næringstoffene.
Kan også brukes til å varme opp morsmelkerstatning,
og ikke minst brukes til å holde innholdet i flaska varm
om måltidet må stoppes for bleieskift eller hvis barnet sovner.
Det herlige er at den bare bruker 4 minutter.
Og alle som har flaskebarn vet at det tar hundre år å koke opp
vann, kjøle det ned, blande i pulver, så kjøle det enda litt mere ned.

Ja, jeg hadde aldri brukt haugesvis av penger på noe sånt.
Men takket være Ebay så kan man jo kjøpe sånt billig,
og når det letter hverdagen en GOD DEL så er det verdt det.

Også kan vi jo bruke den lenge ettersom den også kan varme grøt,
og annen babymat =)


Vi tok en tur til mosenteret i dag (for seriøst, jeg måtte komme meg ut)
og så var det lenge siden Emily hadde fått en god og lang dupp,
som hun alltid får når vi må kjøre et stykke.
Skulle ha litt småtteri på apoteket og så glante jeg inn på klesbutikken
og sa så pent jeg kunne til Erik at jeg gjerne skulle ha kjøpt meg
noen nye klær.

Pynta seg for å dra på shopping
(ja, ikke sant, pynte seg for å ligge i bamsedressen i bilsete sitt =p)

anyways, han sa jeg bare kunne rusle litt der inne jeg, han tok med Emmis
på lekebutikken så lenge.

Og jeg fant noe jeg absolutt digga!

strikket kjole/jakke


god og varm
fin farge
lett å amme i

Så når vi kom hjem spiste vi middag mens
Emily duppa videre i bilstolen sin
Jeg tør ikke si hva vi spiste...
men jeg kan si at det ikke var store jobben i allefall (4 min i micro'en)
*skammer seg*

Etter bleieskift, pysj, pupp og et bad så ble det natta på lillemor.
Har nå den siste uka prøvd å holde leggetiden til 19.00
Hun sover nå allikevel lenge før hun skal ha mat da.
Rundt 01.30, og så våkner hun ikke igjen før rundt 07.30

Tipper når hun får velling så sover hun vel hele natten,
blir spennende å se hvordan det går med melkeproduksjonen da =/

Må bare skryte av snuppa sin sterke nakke, når hun ligger på magen
så holder hun hodet oppe helt til hun blir snudd.
(når hun blir lei og kjeder seg)

Kan gjerne ligge sånn en halvtimes tid, uten å legge seg ned
for å "hvile" nakken



oooog
må bare friste alle med dagens dessert ....

siden det er desember så ble det RISKREM!
nam nam nam





 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar