torsdag 30. desember 2010

Neida, jeg lever..



Jeg har bare har ikke hatt
verken tid eller ork til å blogge
de siste dagene

Erik er syk, Emily er syk og jeg
er vel den friskeste av oss, og allikevel føler
jeg meg helt ødelagt

Det har ikke vært morro med
en liten baby som hoster og surkler
hele natta, og nyser og klør seg i nesa
(sistnevnte,du ser det for deg ikke sant? CUTE!)
hele dagen

og ihvertfall ikke noe særlig med en liten
en som absolutt ikke skal være alene et sekund,
men helst ligge å sove oppå mamman sin
hele tiden <3

Jeg har en helt bomba leilighet
og jeg hater det
>.<

Jo, det eneste jeg har prioritert
når jeg har hatt noen øyeblikk for meg
selv er å lage iskake til nyttårsaften dessert
siden vi skal til Ingvild og Olav i morgen
på nyttårsmiddag

 Skill 3 egg
Bland 3 dl sukker med egghviten og stivpisk
Bland philadelphiaost og eggeplommene klumpfritt

 Ta en pakke digistive kjeks i to plastposer og knus til et grovt pulver
 Dekk bunnen av en kakeform med pulveret
Bland 3 dl pisket krem, stivpisket eggehvitte og kremostblanding sammen

 Hell i kakeformen

Strø over kjeks på toppen
og inn i fryseren!

Dette er en skikkelig goood iskake!
trust me


Åh, som jeg gleder meg i morgen!
kunne ønske lillemor bare var litt friskere
Kalkun er så vilt godt, hvorfor spiser
man ikke det oftere tenker jeg?

også kommer Mari og Glenn!
hurra =D
og lille bebbisen!
(men den er inni magen da)

Jeg skulle egentlig til Ingvild på onsdag
fordi Camilla og Hedda skulle møte
oss og barna våre, men fikk jeg dratt?
nei... *sukk*

Snille Heddamor hadde lagt igjen
en liten ting til Emily da, gleder meg som en liten
unge til å se hva det er i morgen
 Se på sjuklingene mine da <3
*sukk*

Mammahjertet får så vondt av Emilys
blanke øyne og slapphet, og ikke minst den såre gråten
Takk gud for paracet sier jeg bare,
hun har fått det to ganger og har blitt en helt
annderledes unge etterpå, så glad og god da.
Uff.

Nei, håper hun er på bedringens vei nå, lille snupp <3


Sjekk meg a, med speil og perlekjede i lomma
Skikkelig dolle

Jeg har rukket å lage littegranne
babymat også da ikke mye men

I går dampa jeg gulrot
og lagde puree
(med magic bullet'en min, hihi)

og i dag lagde jeg avokadomos
med litt morsmelk i

I gulrotmosen skal jeg ha i litt
olje og morsmelk når hun får det,
jeg bare glemte helt av det i går

Lettere enn man skulle tro
å lage babymat

I hvertfall smakprøver da,
jeg vet jo ikke om jeg kommer til
å fortsette når hun skal ha middagsmat
og sånn, men jeg håper da jeg finner tiden til det =)
Det er jo gøy, og ikke minst billig.
 Dele to godt modne avokadoer
 ta ut steinen, og skrape ut kjøttet med en skje
Press det gjennom en sil og bland med morsmelk

Alt jeg lager putter jeg isbitformer og fryser ned
så putter jeg bitene i plastposer og merker dem.
Så er det bare å ta opp en og en bit når hun skal ha


_____

Tilbake igjen i morgen med
forhåpentligvis et mere spennende innlegg =p














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar