torsdag 9. desember 2010

3 månders kontrollen



Da var dagen kommet,
har vel egentlig gruet meg helt siden det
ble nevnt da helsesøster kom på besøk.
3 månederskontrollen - og VAKSINE
=/
Møtte ingvild og lars emil der da,
ja og lars emil sine stolte besteforeldre da så klart
hihi - mamman til Ingvild er så eksentrisk *smile*

Han hadde fått stikk stakkars, for andre gang
stakkars lillemann, håper han ikke får noen vondter av
dumme vaksina!


Å måtte holde jenta si fast mens noen gjør gjorde henne vondt
og ikke kunne trøste henne når hun hylskreik var ikke
noe særlig for mammahjertet mitt ='(

æsje... også er det liksom bare noen måneder til vi
må gjøre det igjen! ...

Jeg gikk rundt med henne og avledet gråten med å se ut
av vinduet da, og da sluttet hun å gråte.
Så det varte ikke lenge... og smilet kom etter bare fem minutter
heldigvis


Siden hun sov som en stein på vei hjem så tok vi en liten tur innom
europris fordi jeg ikke fikk med meg en dritt når vi var der sist.
Og endelig... endelig, etter to år ...

fant vi en brødboks som ikke kosta over 500 kr, og som
faktisk passa inn på kjøkknet vårt (ikke stål, og ikke plast)

Ikke værst! =D

ser ut som den er skapt for kjøkkenet vårt =O
vanskelig å se men ordet brød er utskjært


Når vi kom hjem sov lillemor fortsatt, og jeg holdt jo på
å sprenge, så da måtte jeg pumpe meg.
Så hun fikk et kjempe måltid når jeg vekte henne
(ja, jeg følte jeg måtte fordi hun ikke hadde spist på nesten fem timer)
hun glugga 150 ml morsmelk rett ned og var fortsatt klar
for puppen etterpå O.o

Skrubbsulten med andre ord.
Men nå ble hun mett og fornøyd og ga meg det
største smilet da jeg kledde av henne og la henne i vogga si.
Jeg så på henne at hun trengte å sove litt til,
og jeg har aldri lagt henne der om det ikke er leggetid før,
men akkurat nå trengte hun den trygge senga si,
i et mørkt og stille rom tror jeg.
Jeg kommer vel til å fly inn og ut der resten av
kvelden som en hønemor for å sjekke på henne.

Erik strevde med å få liv i peugeoten, og måtte til slutt reise til
shell for å bytte batteri, og etter det dro han en liten tur
på rema for å kjøpe middag


biff , fløtegratinerte poteter og rødvinssaus..
oh yeah - for en torsdagsmiddag!!


Klistremerkene jeg bestile på Ebay (til 10 kr eller no sånt)
kom i posten i dag, så jeg fikk endelig lagd forside til
oldeforeldrenes skrytealbum!



tviler på at noen av de leser bloggen *glise*
så akkurat de julegavene kan jeg jo vise frem!

det ble masse bokstaver til overs så jeg pynta
litt på Emily sitt helsekort jeg *hihi*




Hun var forresten blitt 5890 gram og 65 lang
hodet tror jeg var 40,5 cm eller noe sånt ... husker ikke helt.
Og hun imponerte helsesøster med sine ligge-på-magen-skillZ
hehe


Tror jeg må ta opp snuppelure igjen i sju tida
så hun kan bytte fra body til pysj, få en tørr bleie
og litt pupp igjen... kanskje sjekke tempen også,
jeg vet ikke.



I morgen blir det hjemmekos etterfulgt av
gløgg hos Ingvild, Olav og Larsegutt <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar