torsdag 16. desember 2010

flaskejenta




I dag har Emily prøvd å snu seg fra mage til rygg,
og rygg til mage flere ganger.
Ikke at hun får det til, men prøver no iherdig om dagen.
Hun virker skikkelig urolig i kroppen for tida,
om hun sitter på fanget så kaster hun hodet fremover
for å sitte også.

Jeg gleder meg over alt det nye hun klarer,
samtidig som det er vemodig å se at den bittelille
babyen min bare blir større og større.


Det blir nok mere flaske hos oss fremover,
og jeg forteller meg selv at jeg har gjort en god jobb
ved å gi henne morsmelk i 3 fulle måneder,
for det har ikke vært en enkel jobb.

Samtidig som jeg aldri klarer å ta avgjørelsen
på at jeg skal gå fra å delamme til å bare gi flaske.
Det får holde med å si at det blir mere flasker,
men fortsatt litt pupp.

Jeg får tårer i øynene hver gang jeg bestemmer
meg for å gi opp, og når jeg ser Emily lete
etter den trygge puppen så får hun den uannsett.
Selv om det sjeldent er nok mat der, og hun etterhvert blir sint.
Det er ikke bare det at jeg ikke har nok melk,
men også det at hun har fått flaske siden hun var 1 uke gammel bare
og blir irritert over at det må jobbes for og ikke kommer
av seg selv som med en flaske.

Og da blir det ikke koselig, men gråt og frustrasjon.




se så herlig jeg er når jeg holder
flaska mi selv og koser meg gløgg ihjæl <3

Bare hun er mett og fornøyd,
går fint opp i vekt og har det bra
så er jeg glad.
Det har alltid vært det viktigste,
hun vil alltid være det viktigste.

Så får min selvfølelse komme i andre rekke.


Vi  har bare vært hjemme og kost oss i dag,
som man skal når man er i mammaperm.
Lekt en hel masse, og sovet mange gode
dupper =)


Er jeg ikke bare helt utrolig nydelig?

Emily er så heldig å ha masse filletanter,
og i dag kom Camilla for å besøke oss.
Alltid så koselig det!
Erik dro ut å kjøpte pizza til oss så vi fikk
spist sammen før han dro til hønefoss.
Da han dro kastet jeg og Camilla i oss
kanelsnurret og kaffe moccha, nam nam.



Så når lille trøttnos la seg klokka sju, satt vi å skravla
halvannen time, drakk iste og spiste enda mere kanelsnurret.
hehe.
Girltime <3

Og Camilla er så kul at vi fikk lov å åpne Emily
sin julegave (som om hun skjønner noe av
at julaften er dagen man får gaver på uannsett)
og gjett hva det var?

En...

EMIfant!
(Camilla døpte den)




Heldige jenta som har sånne
snille tanter - bare helt herlig alltså <3




Så da er det bare sofatid på en sliten mamma,
og i morgen kommer naboen på gløgg.
Før det er helg og tid for julemiddag hos Eriks
besteforeldre.

Legen ringte forresten i dag, og ringer
forhåpentligvis i morgen og sier om det
blir oprasjon på tirsdag eller onsdag.

Så, det var den jula...
nyoperert på julaften var ikke akkurat
min drømmesituasjon ='(




3 kommentarer:

  1. jo hun er utrolig nydelig! Så skjønt bilde av lille kosedukka di <3

    SvarSlett
  2. hihi, men elisabeth, vet du hva jeg gleder meg til? Til du er frisk som en fisk, og begynner å blogge igjen - og jeg gleder meg til så innmari mye til å se bilder av Linnea Elise! =D Hun er til å spise opp! <3

    SvarSlett
  3. åhhhh.... <3 søta mi! Ja nå skal jeg jammen begynne igjen! Innlegg i kveld, dermed basta :) God klem til dere på 4.advent!

    SvarSlett