mandag 20. desember 2010

Juleselskap



Denne helgen gikk med til
Gillebo familien sine juleselskaper

På lørdag vi var hos Emily's oldeforeldre
masse familie og deilig julemat
(Erik sin bestemor er bare helt rå på å lage mat!)

Men da Emily skulle ta en dupp så skjønte jeg på
henne egentlig at et eller annet ikke stemte,
og når nesten 40 minutter med vipping ikke hadde
fått henne til å sovne, og hun fortsatt småsutra
hadde jeg liksom fått nok av å høre på det
(alle mammer vet hva jeg mener med at barnegråt
skjærer litt i hjertet uannsett om man vet det bare er
trøtt-og-sliten-gråt)

men da hun kastet opp enda en gang på badet
så begynte jeg å lure på om hun faktisk ikke var
helt i form, glovarm var hun jo, men jeg tenkte at det
nok kom av at hun var stuptrøtt og hadde grått nesten
en halvtime, da blir man jo varm.
Og det var ganske så varmt der, siden det var mye folk.

Til slutt raknet det helt for henne stakkars, og jenta var
helt utrøstelig. Det raknet litt for meg og etter noen lange
og slitsomme dager, og jeg er fortsatt litt nede om dagen,
så vi bestemte oss for å reise hjem. Ungen sovna etter
fire minutter i bilen, som forventa, og sov halvannen time
før jeg vekte henne for å gi henne mat, tørr bleie og pysj.

Da fant jeg jo ut hvorfor hun hadde vært helt utrøstelig,
jenta hadde jo faktisk feber ='(
Og det er jo vondt for en liten babykropp selvfølgelig.

Så da bar det i senga og hun sovna med en gang


lillemor i rosa kjole og pusevest <3

Søndagen startet feberfri (heldigvis) og vi lå å dro oss lenge
Alt for lenge egentlig, for plutselig var klokka så mye at vi
skulle dra om bare tre kvarter.

Og det å ordne seg selv og en liten baby, og varme bil,
pakke stellebag, skifte klær, amme, sminke seg -
ja, alt egentlig - tar mere tid enn man tror.

Emily var helt klart i god form, og var eksemplarisk
spør du meg på juleselskapet.
Bare smilte og koste seg, og satt på fanget til bestefar og
bestemor, eller ble bært rundt av tante Sissel.

Virker som hun begynner å kjenne de igjen nå, koselig =)

Men så klart, for å ha en eksemplarisk 3 mnd gammel baby
med på sånne ting så trengs det planlegging, og jeg var
veldig føre var på å få lagt henne til så sove to ganger før
hun rakk å bli stuptrøtt og ga henne mat
før hun rakk å bli veldig sulten.
Det er utrolig mye inntrykk for en liten baby med
nye lyder, lukter, fremmede folk og omgivelser.
De blir slitne av det rett og slett.


Da vi kom hjem sov Emily videre 40 minutter i bilstolen
så ble det natta halv åtte.

Men hun sovna ikke vettu, lå bare å snakka med seg
selv hun, tror jaggu hun ikke sovna før halv ni jeg.
Søta vår =)

koser seg med tante Sissel


En liten trøttnos hos bestefaren sin <3
Vi fikk masse julekort og et par julegaver,
men også en "velkommen til verden gave"
til Emily av Lars og Ingrid

En helt perfekt gave!


Sånn hals-og-lue i ett, strømpebukse
og i body
i ULL
åh, som jeg digger ull! blir ikke bedre enn det!


Vi var visst litt småsultne når Emily hadde lagt seg
så vi slang sammen en pizza sammen med
fersk sopp, bacon og kjøttdeig!
Og Gina's spesial rømmedressing! nammis!



kokken min <3

som er så stolt over jobben han har gjort! =D

pizza, rømmedressing og iskald pepsi raw!
Det er søndagskos det!




litt mammakos hadde hun tid til før hun slokna da,
lille trøttnosen min <3

I dag var vi jentene hjemme og kosa oss
mens pappa dro ut for å handle de to siste
julegavene han mangla.
Mon tro om den ene var til meg???
=D


I morgen blir nok en jævlig dag
da er det tid for riksen igjen og lokalbedøvelse,
blod, sting og tårer...

oy, som jeg gleder meg.
oy

-.-


slenger med et bilde av hva vi har drevet med i dag
kost oss med bok! =D



3 kommentarer:

  1. Så nydelig hun var i prinsesse outfitet!! Du har så rett, masse mennesker lys og lyd blir de fort slitne av! HAr jeg merket på lillegull nå også! Blir jo så mange inntrykk at de blir helt overstimulerte! Det ser ut som hun står på fanget på det ene bildet, har hun blitt så sterk alt?? Klemmer til deg og lykke til i morgen vennen!! <3

    SvarSlett
  2. Ja, hun var skikkelig søøt *smelt*

    Har alltid likt å stå, det er visst en av
    nyfødt refleksene det derre, det og det at de kan gå bortover med føttene, hvis du skjønner.

    Hun står så stødig at jeg så vidt trenger å holde henne oppe, lurer på når den refleksen blir borte jeg.. hm.
    Gårefleksen er nesten ikke stede her lenger i hvertfall.

    SvarSlett
  3. Så flink ho er! Her er tullemor HELT fullstendig gelè i beina ho!. hihi...!!

    SvarSlett