fredag 22. oktober 2010

mamma på farten...



To ting jeg er takknemelig for i dag

Jeg fikk kun et barn, ikke tvillinger/trillinger
Jeg er ikke alenemamma

sånn
da var det sagt

Nok en deilig natt med masse søvn,
og en superblid Emily som våkna og ville ligge
i senga en hel time for å kose med mamman sin
(hun pleier vanligvis å ville stå opp fra senga så fort  hun er våken nemelig)

Etter frokosten (les pupp) ble det som vanlig god morgen norge
og en liten lur, før noen gulpa i hele håret mitt
og siden jeg hadde legetime halv to i dag ble jeg nødt
til å ta en dusj før vi dro noen steder...
 Så da er som vanlig vippestol med vibrering og tørketrommelen
som er min bestevenn, hun storkosa seg hun mens jeg dusja,
og sovna da jeg hadde kledd på meg og
stod med huet oppi sminkepungen.

Så ble det taxi til roa (SUKK!) siden ingen hadde sjans til å gi meg skyss i dag
legetimen var noe dritt, tok bakterieprøve
(som jeg sa at de burde ta for FIRE UKER SIDEN!)
og fikk den triste beskjeden om at det ble sendt henvisning
til kirurgisk på gjøvik for å fjerne arrvevet...
Har ikke sunket inn ennå, begynner vel å grine når jeg får innkallelsen tenker jeg
Jeg vet så alt for godt hva det vil si,
siden jeg har vært igjennom det før: smerter,smerter,smerter

Snille Ingvild ga meg numret til Falk som var grei nok til å kjøre meg til mamma og pappa.
Han virker som en skikkelig allright fyr alltså! =D
Men dumme meg hadde ikke med meg nøkler som jeg trodde (visste at de ikke var hjemme)
så da ble det taxi igjen (SUKK!) til harestua.

Endelig hjemme, og... Emily sov tre kvarter i maxi cosi'en sin.
Så da kunne jeg slenge sammen en middag

OMELETT
 gul paprika, tre tomater, seks champingnonger og en halv squash
seks egg, 1 dl melk, salt og pepper

bland alt sammen og ha i stekte baconbiter, og strø ost på toppen


inn i ovnen på 180 grader i 20 minutter - serveres med rista brød

_________

Mens jeg ordnet middag så satte Erik inn de nye plantene han hadde kjøpt til akvariet
og satte inn to nye familiemedlemmer
black ghost heter fisketypen
og de flyttet inn hos disse typene som allerede bor der

kinesisk algespiser, zebrafisk og en gurami
ellers bor det en hann kampfisk og tre hunnkampfisk der inne
og en siamesisk algespiser

og her er et bilde av hvordan black ghost ser ut


Endelig er det fredag og helg - og håper på en snill Emmis som legger seg tidlig i dag
så mamman og pappan hennes får en time for seg selv, hadde vært kos.
I morgen skal vi endelig dra å se på bildene vi tok for en uke siden,
og herreguuuud som jeg gleder meg =D

også blir det en kjempefin kveld i tillegg, siden svigers kommer
på BIFF og BAKT POTET på kvelden <3


ååh.. Helg er bare så bestest!

Må vel nesten slenge med et par bilder av frk.nydelig vel

Emily var så søt i sitt hvite "snø-outfit" i dag
Hvit jakke, hvit bukse og hvite ullsokker!


Når man har vondt i magen sin er det godt å ligge på pappas skulder





1 kommentar:

  1. Er sååå glad for at du blogger middagene dine, du gir meg stadig nye ideer :) Takk takk, det trengs.Eirik er nemlig litt urolig så fantasien er ikke på topp når det gjelder mat om dagen.
    Hilsen Linda MK

    SvarSlett