onsdag 20. oktober 2010

Døgnet har for få timer...




Akkurat som Ingvild sier, det er bare ikke nok tid når man har blitt mamma....
I går var en utrolig fin dag, Emily gråt nesten ikke hele dagen, sov mange og lange blunder,
smilte og lo når hun var våken og var generelt bare herlig å ha med å gjøre.

Middagen i går ble enda en sånn vi-tar-det-vi-har-og-trikser-og-mikser-middag

Kokt brokkoli og gulrøtter, makaroni, hvit saus med mozarellaost og stekt bacon,
blandet til en grateng og med ost på toppen.

Det ble dritgodt - men dumme meg visste ikke at brokkoli gir bebbis mye luft  i magen,
og i ettermiddag/kveld har den vonde gråten kommet tilbake ='(
Nå begynner listen å bli lang på alt hun reagerer på gitt, hun har nok en skjør mage da.
Enda en grunn til at jeg bare har lyst til å gi opp amminga og gi erstatning, men neida, jeg skal ikke det.
Jeg må bare sette meg ned og planlegge hva jeg spiser så være enda mer forsiktig med å putte i meg
ting som babyer kan reagerer på.


Søstern kom på besøk i går, det var kjempekoselig!
Emily elsker tantekos, og tante ser ikke ut til å like det noe mindre =p
Når hun endelig sovnet satt vi oppe å skravla om alt fra mat til keisersnitt
vi er jo c-section-sisters tross alt, hehe


Hun sov her i natt, og det var bare så godt å våkne med barnevakt fra første stund =D
De tok en trilletur til kiwi for å handle det vi trengte til eplekake, så jeg fikk 45 min for meg selv
og fløy rundt som en gærning for å rekke å rydde, vaske, sette på en klesvask, brette noen klær,
ta en dusj, sminke meg og kle på meg. Peewh, utrolig hva man rekker om man må.

Så kom pappa å henta oss for jeg trodde jo hele dagen at det var TORSDAG og at vi
hadde time på helsestasjonen klokka 14.30'
men nei... da dama kom
- Har du en avtale?
- Ja, halv tre
- hva var navnet ditt, og hennes
- gina skovly, og det her er emily
*dama går å sjekker*
- du har time i morgen du!
- jammen, hun sa da torsdag, det er jeg sikker på
- ja... i dag er det onsdag O.o

*gina dør av flauhet*

ååh... ammetåke alltså!
>.<

Jaja, fikk veid henne da.
Med klær og bleie, akkurat 5000 g - uten 4985 g

Så dro vi en tur til min farmor, hennes oldemor
Kjempekoselig, men da begynte trøtta å få litt nok av den lange dagen
da er det godt å ha bilen, for hun sovner alltid når vi kjører bil, heldigvis


nydeligste som leker med monkeys

1 kommentar:

  1. Den maten så bare nydelig ut! Må testes en dag :) Nydelige Emily!

    SvarSlett