tirsdag 9. november 2010

sofa-dagen



lenge siden jeg har hatt en så kjip morgen
våknet av samboeren som fortalte at han hadde
klart å kjøre på sin egen bil, og bulka den
og videre at naboen hadde tatt sitt eget liv

er det rart dagen har vært helt... rar.
helt tom og rar har den vært.

jeg tenker sånn på han,
måtte han hvile i fred ='(

Da vi stod opp i dag, jeg og Emmis alltså
så satte vi oss i sofaen
og der ble vi visst til Erik kom hjem

skikkelig sofajenter vi visst

Emily satt å tøysa litt med meg på fanget,
lå litt under babygymmen, og innimellom de
tingene spiste hun og tok noen laaange lurer.

Og mamman hennes svitsjet gjennom kanalene
når hun sov.

videre fikk jeg trygla Erik til å være hjemme med meg
til fredag, jeg klarte nesten ikke å løfte Emily i dag,
fingrene er så vonde etter denne dritt-lapis-behandlinga

Så da er vi endelig to hjemme i noen dager
så får jeg tatt vare på de, og skiftet bandasje to ganger
om dagen slik jeg egentlig skal da.

endelig kom smokkene i posten også

blir kjempefine å ha når hun begynner i barnehagen
(måtte det bli leeeeeeenge til)

I dag ble det endelig oksesteik til middag
og det var bare såååå utrolig godt



etter middag kom pappan til erik på besøk
for å se på skaden på bilen
han kom inn på en kaffekopp og da,
og litt barnebarn-kos
de fikk kost litt før noen ble overtrøtte og
måtte legges.. slokna så tidlig som kvart over sju i dag hun O.o

Da Emily sovna gikk jeg bort en tur til Leona,
naboen, for å snakke litt om det som hadde skjedd.
Det var kjempekoselig å prate over en kopp te,
selv om noe av det vi snakka om så klart var veldig trist.

I morgen drar vi en tur til roa
det er barselgruppe på helsestasjon
og jeg føler et veldig behov for å veie snuppis
bekymrer meg litt for om jeg har nok melk
(som alle mammaer gjør mest sannsynlig)



Hun digger den isbjørnen på babygymmen
ler og smiler HVER gang hun får se den
haha, hun er så raaaar



og er ikke den nye smekka bare adorable? ;)

2 kommentarer: