mandag 14. mars 2011

HIPP eco 2

bildet er hentet fra google
og er en boks med ferdigblandet mme


I dag prøver vi ut HIPP eco 2.
Det er nøyaktig samme næringstoffene som i 1'ern,
eneste forskjellen er at denne morsmelkerstatningen har
mere stivelse som derfor skal mette mere.
1'ern er fra fra fødsel og til 4 mnd, og 2'ern fra 4 mnd og oppover.
Men alltså, om barnet ikke spiser mere enn 1000 ml i døgnet
så trenger man alltså ikke å bytte. Emily ligger langt under det,
nå som hun spiser 4 måltider om dagen ligger hun vel på 500 ml ca.

Jeg er skeptisk etter å lest litt på nettet
om magevondter, og litt problemer med at pulveret
ikke løser seg opp helt som det skal.

Så det blir spennende å se!

noen andre med erfaringer?

6 kommentarer:

  1. Hei. Lisemor83 fra september på babyverden her :) Jeg vil bare informere om at eco 2 har ikke stivelse som den hadde tidligere. Jeg kjøpte det og trudde det, men der tok jeg feil fant jeg ut for sønnen min ble nå ikke noe mettere enn med eco 1. Så leste jeg det her under flaskemelk på dinbaby.com. Det anbefales likevel å bytte til eco 2 når ungen blir 4 måneder da leste jeg der. Det er visst litt forskjell på noen mineraler og vitaminer også er det mer jern. Ellers er nå vi veldig fornøyd med eco 2. Fredrik har ikke hatt noen problemer! Hilsen Lisemor83

    SvarSlett
  2. Hei! :) Ja, dette har jeg ikke fått med meg, så det er forskjell i inneholdet?

    Det er så dumt dette med at det ikke kan informeres bedre om MME, bare fordi det kan tolkes som reklamasjon. Det gjør det så vanskelig å finne informasjon!

    Takk for at du sa i fra da, og godt å høre at dere er fornøyde, mini her virker som hun likte smaken i allefall og har spist godt i dag! =)
    (hun er ofte småspist av seg nemelig, så det er så godt når hun spiser bra)

    klem fra Gina

    SvarSlett
  3. Hei igjen. Ja i følge det som sto der så er det no forskjell på noen mineraler og vitaminer, samt så er vel mer jern i eco 2. Var noen som hadde sendt inn å spurt dietisten/ernæringsfysiologen til Hipp. Ja jeg synes det er ille at de ikke kan informere bedre ja. Godt hun har spist godt i dag, det er jo bra! Håpe det fortsetter! :)Må nå bare legge til at hu er nå bare helt nydelig hu Emily! Ei hærlig jinte med masse sjarm:) Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett
  4. Hei igjen. Spørs om jeg må eta opp att orda mine her kanskje. Så at det hadde kømmi ny oppskrift på hipp eco 2..tar vel litt tid før de får de nye her i nord der je bor. Men der så jeg at det sto maisstivelse på ingrediensene, om det vil si det metter mer det vet jeg nå ikke. Men jeg kan i alle fall ikke si at det ikke er no stivelse i den :) Beklager altså ekke meninga å virke forvirrende!! Fredrik har nå fått sitt første måltid med den nye eco 2 nå.. La merke til at pulveret å alt var helt annerledes enn det det var før. Klem

    SvarSlett
  5. Ja, pulveret er veldig annderledes. Har lest at folk får mye klumper, men jeg har faktisk ikke hatt et stort problem med det :)

    Emily virker litt mere på denne erstatningen,
    men jeg vet ikke om det er tilfelle da. Klem :)

    SvarSlett