mandag 21. mars 2011

barnehagejente!




Da blir missy barnehagejente og det i en liten familiebarnehage!
Det var ikke 1.valget vårt men vi er veldig fornøyde =)

   kid drawing on wall

Lille babyen som bare er 11 mnd gammel når hun begynner *snufs*
Jeg skulle så gjerne ha hatt råd til å ha henne hjemme til hun ble ett og halvt år.
Det var liksom det som var planen hele tiden, men nå som vi fokusere på å bo
i et hus to-tre år frem i tid, og har verdens råeste familiebil så forandrer ting seg,
og man må jo ha pengene til å sørge for at jenta vår har alt hun trenger.

Snakker om alt hun trenger, Ingvild har allerede begyntr å tenke på bhgutstyr,
og jeg har store planer om å imponere personalet til høsten *flire* så jeg får
følge med og tenke nøye over hva som bør handles inn etterhvert.


Så da er det bare for mamman å titte etter jobber nå som våren kommer,
og folk... slutter? hehe, nei jeg vet ikke jeg - er bare som oftest flere annonser da
om stillinger som er fra høsten av. Jeg kunne GODT tenke meg å ikke begynne før i
type september sånn at jeg får hatt innkjøring med Emily uten å måtte ta fri fra eventuell
ny jobb.

Ja, og ta ferdig lappen da, ikke minst. Alle disse dustete oprasjonene holder meg tilbake
hele tiden =( Jeg skal i hvertfall ha en dobbeltime neste uke, og ta en teorigreie på to timer
pluss langkjøring i begynnelsen av april. Så er jo på trinn 4, og det er jo det siste.
Selv om det er demotiverende at alle de store tingene som langkjøring forbikjøring, teoriprøve
og oppkjøring gjenstår... men må vel bli lapp i løpet av sommeren vel allikevel =)

2 kommentarer:

  1. Har du ikke jobb fra før?

    SvarSlett
  2. Jeg jobbet 100% (60+40) som vikar i to år, og når jeg ble gravid ble stillingen utlyst som fast(60%), jeg ble tilbudt den men kunne ikke ta den fordi jeg da ville fått 60% lønn hele året i mammapermisjon og ville ha tapt 40% lønn på det. Valgte heller defor å jobbe ut svangerskapspermisjonen begynte å få utbetal 100% lønn dette året.

    Utrolig kjipt at lunner kommune er så tragiske at de ikke utlyste stillingen som 100% for det er det de trengte, men da ansatt de heller en i 60 fast, og lot personen jobbe restrerende 40 som vikar. Tragisk.

    SvarSlett