mandag 4. april 2011

Min første brødskive



I dag har bare vært slitsom egentlig,
og at jeg gidder å bruke energi på å blogge akkurat nå
skjønner jeg ikke =p

men men... Må vel nesten slenge inn en JUBEL
over at verdens beste Mari har blitt mamma til en nydelig
bitteliten Ella Marie i helga <3
og at jeg gleder meg som en liten unge til å dra
med Ingvild å besøke dem!

Fikk endelig kommet meg til legen i dag
og ordnet noe jeg skulle ha ordna for lenge siden,
følte meg litt flink der jeg satt egentlig.
Jeg liker den nye legen min, ikke bare litt men veldig,
og det er så deilig for at jeg har vært så misfornøyd
med de siste legene jeg har hatt.
Ikke minst er det betryggende at han er Emilys lege også.

Og ikke bare det, nei vi fikk faktisk tid til å stikke
innom gamlejobben også! Det var kjempekoselig,
og noe som har blitt utsatt aaaalt for lenge.

Ellers så byttet vi ut et måltid i dag meeeeed...
brødskive!! =D


hmm.. merkelig konsistens


få en bit til av det greiene der a, mamma

Det var jo ikke så værst det her




mens mamma spiser ikke brød lenger,
og siden det nærmer seg tre uker siden sist så må jeg
innrømme at det var kjipt å gi henne brødskive med leverpostei
og ikke smake selv


men, it is what it is, så jeg lagde meg noen sinnsykt
digge knekkebrød i stedet for å avveksle litt fra
"lavkarbo polarbrødet" jeg har spist i det siste.


oppskriften for de som interesserer seg

200 g solsikkekjerner
1dl linfrø(50g)
1dl sesamfrø(50g
2,25 dl kli (50g
2ss fiberhusk(store toppede)
1/2 ts salt
litt søtt
5dl vann
Rør sammen deigen...la den hvile i ti min så fiberhusken får svelle...
og smør utover bakepapir på to plater og rut opp med pizzahjul.
Jeg fikk 32 skiver. Stek begge platene samtidig i varmluft 160g 1t 10 min..
la platene bytte plass to ganger underveis, og snu dem med forsiden inn
Om du ikke har varmluftsovn øk temperaturen til 180 og stek et brett
av gangen.


De var mildt sagt KJEMPEGODE og når jeg kan lasse på med
philadelphiaost med agurk, eller jarlsberg med paprika,
noen ganger et bløtkokt egg, og taffelost med tomat...

Det merkes ikke at man slanker seg da for å si det sånn!



I dag stod en grønnsaksgrateng med svin på menyen,
og etter mye jobb og kjærlighet med en innmari god
hvit saus med fløte, forskjellige oster, krydder osv,
en kjele full av nystekte grønnsaker og kjøtt så var jeg
klar for å slenge det hele sammen og putte det i ovnen,

da et babymatglass datt ned fra skapet
og knuste rett ved all maten ='(
Tårene spruta da jeg etter to sekunder innså at ingenting
kunne spises nå ettersom det kunne være glassskår i det.

Så da middagen så kjedelig og enkel som kyllingvinger...
men men, igjen - slankemat? Ikke akkurat


______

I morgen  skal vi til riksen igjen, og på kvelden blir
det en liten teorigreie hos Lippert.
Mulig vi drar å titter på triller etter sykehustur,
med mindre jeg har for vondt.

2 kommentarer:

  1. Flinke jenta de.. Her er det også lavkarbo, men bryr meg ikke noe om jeg ikke får brød mm, vekta raser jo nedover og det er det som teller.. Lykke til videre. egentlig er ikke brød så veldig godt, nei da dette klarer vi Gina

    SvarSlett
  2. Har du også starta??? =D
    Ja, det er helt utrolig deilig at vekta raser nedover, jeg blir helt "høy" på det jeg ^^,

    Flinke vi er Linda!!!

    SvarSlett